Khidmat Draping untuk pelbagai majlis termasuk majlis kahwin, dinner, seminar dan sebagainya.

Khidmat draping yang kami sediakan untuk sebuah majlis perkahwinan di sekitar negeri Johor. Klien kami menyatakan bahawa dinding dewan tersebut kelihatan kotor disebabkan najis-najis burung dan ini menyebabkan klien kami tidak senang untuk menjalankan majlis pada keadaaan sebegitu dan mungkin nanti bakal mengganggu penglihatan tetamu yang hadir pada hari bersejarah tersebut.

Jadi, beliau menghubungi kami untuk mendapatkan khidmat nasihat, pada asalnya beliau meminta kami menjalankan kerja-kerja pembersihan, namun belanjanya agak besar dan melibatkan banyak pihak terutama pemilik dewan tersebut.

Jadi, sebagai penyelesaian kami mencadangkan supaya beliau mendapatkan khidmat draping (langsir) dari kami untuk menutup keseluruhan dinding. supaya nampak lebih cantik dan tambahan draping membuatkan ianya lebih ekslusif.

Pemasangan dibuat sehari lebih awal sebagai persiapan menjelang Majlis Perkahwinan mereka. Setelah semuanya siap, beliau amat gembira dengan apa yang dilihatnya. Kesempurnaan majlis adalah apabila bakal pengantin hilang kerisauan. Dan itu tugas kami.

Dibawah ini, saya kongsikan gambar-gambar persiapan yang dibuat serta hasilnya.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan perkhidmatan kami, terus hubungi kami di:

CALL/WHATSAPP: 012-791 2306 (JOE)

Coverage: Seluruh Semenanjung Malaysia.

Draping yang telah siap dibuat, langsir menutup keseluruhan dinding pada ketinggian 28kaki.


Kerja-kerja draping yang sedang dijalankan menggunakan staging. Dibuat menggunakan design yang telah diminta oleh klien.

Pemandangan dari bawah, draping dipasang kemas dan tidak berselerak supaya tidak menganggu laluan yang akan digunakan pada keesokan harinya.

Kerja-kerja draping sedang dijalankan, inilah keadaan dewan tersebut sebelum draping dipasangkan.

Kelihatan dinding yang agak kusam akan membuatkan majlis anda tampak tidak berseri. Kerja-kerja draping sedang dijalankan.

Kerja-kerja draping sedang dijalankan.

Kain-kain dipilih sedang diukur dan disusun bagi menjalankan kerja-kerja draping.

Sebelum pemasangan dibuat, kerja-kerja mengukur ketinggian dan menyesuaikan  peralatan dibuat terlebih dahulu bagi memastikan kerja-kerja akan berjalan dengan lancar.

Begitulah sedikit sebanyak sedutan gambar-gambar yang dapat dikongsikan bagi kerja-kerja memasang draping untuk majlis perkahwinan pada kali ini.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan perkhidmatan kami, terus hubungi kami di:

CALL/WHATSAPP: 012-791 2306 (JOE)

Coverage: Seluruh Semenanjung Malaysia.