Kenali 7 jenis Conference Mic ini untuk pelbagai tujuan.

| CHROM Enterprise Terbaru

Dalam pelbagai request yang kami dapat daripada pelanggan antaranya adalah Conference Mic. Kebiasaanya yang dimaksudkan adalah dari jenis gooseneck Conference Mic yang mempunyai fungsi President dan Delegates. Iaitu sepertimana mikrofon yang kita dapat lihat di Parlimen. Dimana pengerusi boleh pada bila-bila masa memotong kesemua mikrofon ahli mesyuarat yang terlibat, mempunyai veto dalam menentukan siapa yang boleh berucap.

Namun begitu, tidak terlepas request daripada syarikat-syarikat konglomengrat terutamanya yang ingin conference mic jenis siling, array, boundary dan sebagainya bagi tujuan mesyuarat-mesyuarat yang lebih intimate atau tujuan tertentu. 

Jom kita kenali terlebih dahulu 7 Jenis Conference Mic yang mungkin akan membantu anda dalam mencari sewaan Conference Mic bagi tujuan mesyuarat anda.

---

Terdapat beberapa jenis mikrofon atau mikrofon yang biasa digunakan dalam mesyuarat atau mesyuarat:




Mikrofon Boundary: Mikrofon ini biasanya diletakkan di atas meja atau permukaan rata lain dan juga dikenali sebagai "PZM" (Mikrofon Zon Tekanan). Ia biasanya mempunyai corak penerimaan bunyi omnidirectional, jadi ia boleh menangkap bunyi dari pelbagai arah.




Mikrofon Gooseneck: Mikrofon ini mempunyai leher fleksibel yang boleh diputar atau difleksikan untuk mengarahkan penerimaan bunyi ke sumber bunyi yang dikehendaki. sesuai digunakan di atas meja atau lectern di mana pembesar suara boleh bercakap terus ke dalam mikrofon.




Mikrofon Wayarles: Mikrofon wayarles ini sangat berguna dalam situasi di mana mobiliti pengguna diperlukan. Pengguna boleh berjalan-jalan sambil bercakap tanpa perlu terikat dengan kabel.




Mikrofon Lavalier: Mikrofon ini biasanya digunakan dalam mesyuarat atau acara di mana pembesar suara perlu bergerak bebas tanpa mengganggu bunyi yang dihasilkan. Mikrofon kecil dan boleh dilekatkan pada baju pembesar suara atau tali leher.




Mikrofon Handheld: Mikrofon ini biasanya digunakan dalam mesyuarat atau acara di mana penceramah perlu bercakap secara tidak formal atau mengadakan perbincangan yang lebih interaktif. Mikrofon ini mudah digunakan dan mempunyai kualiti bunyi yang baik.





Mikrofon Siling: Mikrofon ini biasanya diletakkan di siling bilik dan boleh menangkap bunyi dari seluruh bilik dengan kualiti bunyi yang jelas. Biasanya dipasang di dalam bilik besar dan digunakan dalam mesyuarat atau mesyuarat besar.




Mikrofon Array: Mikrofon ini mempunyai beberapa elemen mikrofon yang disusun dalam bentuk tatasusunan untuk menghasilkan kualiti bunyi yang jelas dan tajam. Biasanya digunakan di dalam bilik besar atau auditorium untuk menghasilkan bunyi yang jelas dan jernih pada jarak yang jauh.

----

Beberapa jenama popular mikrofon gooseneck untuk persidangan atau mesyuarat termasuk:

  • Shure
  • Audio-Technica
  • Sennheiser
  • AKG
  • Beyerdynamic
  • Elektro-Suara
  • Audio Mahkota
  • Samson Technologies
  • Rakan Senegara
  • Clockaudio

Setiap jenama mempunyai kelebihan dan kekurangan, serta harga yang berbeza. Oleh itu, sebelum membeli mikrofon gooseneck, adalah dinasihatkan untuk mempertimbangkan kualiti bunyi, kebolehpercayaan, dan ciri yang ditawarkan oleh setiap jenama, serta membandingkan harga daripada pelbagai sumber sebelum membuat keputusan pembelian.